КПК

Показати повну версію : колінвал


yuravw
11.02.2013, 11:09
Всім привіт.
Вирішив я добратися до мотора. розібрав, купив все необхідне(кольца, шатунні вкладеші, всі сальники і прокладки, нове щеплення...). Скільки радості було коли збирав. все чекав як виїду і зроблю обкатку, але...
зібрав мотор поставив на гольфик, а він не заводиться, стартер не може покрутити. довго думали, пробували вручну прокрутити, нічого. зняв піддон відпустив один поршень, прокрутилося. знову затягнув і ніяк. подивився на старі вкладеші, виявилося, що 3 пари не ремонтні (10), а одна пара ремонтна (11). попробував поставити старі вкладеші (ремонтні 11). і знову нічого. мотористи кажуть, що з таким ще не стикалися. ідей ніяких. на 90% впевнений, що до того ніхто не лазив у мотор (принаймі до поршнів і колінвалу).
Друзі, підкажуть хто що знає. а то вже руки опустилися ;(

yuravw
11.02.2013, 11:13
забув, мотор 1,3 MH 1987

kym
11.02.2013, 13:10
пробували вручну прокрутити, нічого. зняв піддон відпустив один поршень, прокрутилося. знову затягнув і ніяк. подивився на старі вкладеші, виявилося, що 3 пари не ремонтні (10), а одна пара ремонтна (11). попробував поставити старі вкладеші (ремонтні 11). і знову нічого. мотористи кажуть, що з таким ще не стикалися. ідей ніяких. на 90% впевнений, що до того ніхто не лазив у мотор (принаймі до поршнів і колінвалу).
Друзі, підкажуть хто що знає. а то вже руки опустилися ;(
Ситуація типова і досить часто зустрічається. Дивно що мотористи нічого не порадили.
По перше - до двигуна вже лазили бо всі вкладиші мають бути одного розміру. Якщо на різних шийках різні вкладиші то це вже хтось робив дикий колгосп. Видно була виробітка по одній шийці і хтось в ручну одну шийку довів до ремонтного розміру. Якщо б шліфували на станку то шліфанули б всі шийки.
Колінівл не крутиться бо зажимають бугеля. Бугеля зажимають бо колись при ремонті перетягнули болти на бугелях і бугеля попустили і розплескались у місці де їх стискають болти.... тобто збільшились зазори. Коли ти почав затягувати болти на бугелях то ліквідував зазори і зажав бугелями вкладиші. Ситуація не є добра бо фактично у тебе треба міняти блок. Розплесканим є як сам бугель так і місце на блоці де прикручується бугель. Так що заміна самого бугеля нічого не дасть.
Який вихід.
1 Треба точно визначити який бугель зажимає вкладиші.... можливо зажимають два або більше.
2. Можна між бугелями поставити поставити металічну прокладку. Це найгірший варіант бо прокладка має бути товщиною до 0.05 мм і вона довго не прослужить. ЇЇ там розіб'є і в кінці кінців колись може відірвати бугель і поламати весь двигун. Таке роблять горе мотористи коли машина на продаж.
2. Поміняти блок, і шліфанути колінвал...
3. Можна розвернути в блоці місце посадки колінвала... тобто витягнути колінвал, прикрутити бугеля і вирівняти цю дюру і потім колінвал підігнати під цю вирівняну дюру. Але на це треба спеціальний станок і не кожна майстерня це зробить. Скажемо у Львові є два місця де можна таке зробити. Це самий правильний метод, але дорогий.
4. Можна підігнати колінвал під цю криву дюру. Це найдешевший метод, але треба дуже точно і акуратно це робити. Треба визначити який бугель зажимає. Тоді цю шийку колінвала шліфанути на 0.03...0.05 мм. шийки рядом до і після цієї шліфованої на 0.003-0.005 шліфанути на 0.01-0.02 мм щоб згладити перехід.
Найгірше в цій методиці - що треба точно визначити на скільки треба шліфанути оцю шийку, яка зажимається. Це можна зробити спеціальним нутроміром, але ця штука дефіцитна і не всюди є. Звичайний нутромір для циліндрів не підійде бо він закороткий і ним можна тільки крайні бугеля заміряти. Якщо шліфанеш забагато то впаде тиск масла. Можна робити методом тику..... шліфанув на 0.02.... поставив на двигун, якщо колінвал крутиться значить попав, якщо ні то ще треба шліфувати. Якщо щліфовка буде більше 0.05 то треба міняти або розточувати блок, такий довго не поробить. При такій роботі тре щоб шліфувальний станок був у менш більш доброму стані... тобто коли шліфуєш на 0.02 то має бути 0.02 а не 0.025 чи 0.018... тобто рахунок іде на тисячні міліметра.

yuravw
11.02.2013, 15:01
а може бути таке, що попутали бугеля місцями?
і з яким моментом закручуються коренні вкладеші?

Rules
11.02.2013, 15:23
Ситуація типова і досить часто зустрічається. Дивно що мотористи нічого не порадили.
По перше - до двигуна вже лазили бо всі вкладиші мають бути одного розміру. Якщо на різних шийках різні вкладиші то це вже хтось робив дикий колгосп. Видно була виробітка по одній шийці і хтось в ручну одну шийку довів до ремонтного розміру. Якщо б шліфували на станку то шліфанули б всі шийки.
Колінівл не крутиться бо зажимають бугеля. Бугеля зажимають бо колись при ремонті перетягнули болти на бугелях і бугеля попустили і розплескались у місці де їх стискають болти.... тобто збільшились зазори. Коли ти почав затягувати болти на бугелях то ліквідував зазори і зажав бугелями вкладиші. Ситуація не є добра бо фактично у тебе треба міняти блок. Розплесканим є як сам бугель так і місце на блоці де прикручується бугель. Так що заміна самого бугеля нічого не дасть.
Який вихід.
1 Треба точно визначити який бугель зажимає вкладиші.... можливо зажимають два або більше.
2. Можна між бугелями поставити поставити металічну прокладку. Це найгірший варіант бо прокладка має бути товщиною до 0.05 мм і вона довго не прослужить. ЇЇ там розіб'є і в кінці кінців колись може відірвати бугель і поламати весь двигун. Таке роблять горе мотористи коли машина на продаж.
2. Поміняти блок, і шліфанути колінвал...
3. Можна розвернути в блоці місце посадки колінвала... тобто витягнути колінвал, прикрутити бугеля і вирівняти цю дюру і потім колінвал підігнати під цю вирівняну дюру. Але на це треба спеціальний станок і не кожна майстерня це зробить. Скажемо у Львові є два місця де можна таке зробити. Це самий правильний метод, але дорогий.
4. Можна підігнати колінвал під цю криву дюру. Це найдешевший метод, але треба дуже точно і акуратно це робити. Треба визначити який бугель зажимає. Тоді цю шийку колінвала шліфанути на 0.03...0.05 мм. шийки рядом до і після цієї шліфованої на 0.003-0.005 шліфанути на 0.01-0.02 мм щоб згладити перехід.
Найгірше в цій методиці - що треба точно визначити на скільки треба шліфанути оцю шийку, яка зажимається. Це можна зробити спеціальним нутроміром, але ця штука дефіцитна і не всюди є. Звичайний нутромір для циліндрів не підійде бо він закороткий і ним можна тільки крайні бугеля заміряти. Якщо шліфанеш забагато то впаде тиск масла. Можна робити методом тику..... шліфанув на 0.02.... поставив на двигун, якщо колінвал крутиться значить попав, якщо ні то ще треба шліфувати. Якщо щліфовка буде більше 0.05 то треба міняти або розточувати блок, такий довго не поробить. При такій роботі тре щоб шліфувальний станок був у менш більш доброму стані... тобто коли шліфуєш на 0.02 то має бути 0.02 а не 0.025 чи 0.018... тобто рахунок іде на тисячні міліметра.

при таких розкладах простіше мотор перекинути, а то й донора пригнати

yuravw
11.02.2013, 16:33
Знайшов з яким моментом. )
65 якщо не помиляюся

kym
11.02.2013, 21:03
Знайшов з яким моментом. )
65 якщо не помиляюся Тобі момент уже не поможе. колись коли уже робили щось з двигуном не поміняли болти на бугелях - всі моторні болти одноразові, а можливо ці болти уже два три рази перекручували і вони порозтягувались. На старих двигунах можна ставити старі болти, але не можна закручувати динамометром по заводських нормах... такі болти затягуються в ручну до моменту коли болт починає пружинити... але це уже досвід і відчуття в руках... динамометр такі болти ще більше розтягує навіть може порвати. Бо якщо болт затягнутий не 60 а 56-57 то він все одно тримає і буде їздити... набагато гірше коли болт перетягнутий... власне в тебе якраз така ситуація.
Якщо є варіант що могли попутати бугеля то обовязково тре перевірити, бо бугеля крім вертикальної посадки мають ще і горизонтальну і їх путати ніяк не можна бо двигун може дати клина, якщо бугеля змістяться по горизонталі.
Не треба міняти двигун при такій ситуації . Ми багато раз робили так як в п.4 написано і двигуни їздять довго і нудно... просто треба завжди памятати, що якщо колись ще буде хтось щось робити з цим двигуном то треба занижувати ту шийку колінвала яка клинить.
ПС Все починається з непотрібної економії.. Такі бугельні болти досить дорогі - 40-50грн/ шт. в оригіналі. Треба 8 шт. от і дусить жаба - 400грн віддавати за якісь болти, які на вигляд мали б коштувати 40 грн, за всі

yuravw
12.02.2013, 08:51
ясно. дякую

yuravw
13.02.2013, 22:45
виявилося, що бугеля поміняні. на страх і ризик скрутив. завів, вроді всьо добре. але на третій раз кя завів не загасає лампа тиску масла. що може бути? надіюся просто електрикма...
як йшов додому згадав, що доливав масло. і на холодний двигун не перевірив. може його забагато?

kym
14.02.2013, 02:09
виявилося, що бугеля поміняні. на страх і ризик скрутив. завів, вроді всьо добре. але на третій раз кя завів не загасає лампа тиску масла. що може бути? надіюся просто електрикма...
як йшов додому згадав, що доливав масло. і на холодний двигун не перевірив. може його забагато?
Механічний манометр в руки і провіряти тиск...як в низу так і вверху, навіть якщо проблема в самому датчику. В тебе там незрозуміло з вкладишами..... вони в першу чергу тримають тиск. Можливий варіант що не промив двигун і забився маслофільтр. Крутити двигуном поки не вияснено що з тиском треба дуже мало, бо можеш запороти.

yuravw
14.02.2013, 14:06
у мене два датчика температури у верху, на кришцы головки. то маэ бути ще десь? бо я не вкурсі((

kym
15.02.2013, 02:42
у мене два датчика температури у верху, на кришцы головки. то маэ бути ще десь? бо я не вкурсі((
Ні тільки ці два. Але правий по ходу машини показує тиск в низу на маслонасосі і колінвалі а лівий показує тиск на ГБЦ у верху.... хоча може і перепутав місцями ... давно мав справу з цими двигунами.... Але по любому один має показувати не меньше 0.3 бар а другий не меньше 1.5 бар.

yuravw
16.02.2013, 09:35
У мене два датчика на головці. має ще бути внизу?
провірив ці, показало 5 бар. зробив "холодний пуск" чи як то називається. один день щогодини по 5-15 хв працював. на другий день вже 30 хв. і деколи годину з переривом в годину. вроді можна було їхати. виїхав, проїхав 10 км і став. мотор заклинив. температура була нормальною, тиск тоже. думав, що залипли поршня. Почекав годинку, попробував з буксіра і нічого((
буду знову розбирати...
що порадите?

yuravw
16.02.2013, 09:36
ой, провтикав, що ти вже відписав про датчики))

yuravw
18.02.2013, 13:50
розібрав. одна пара вкладешів була пошкоджена, ніби масло туда не поступало. кажуть, що треба шатун міняти і звісно шліфувати колінвал.
через що то сталося?

yuravw
18.02.2013, 15:23
відвіз шліфувати, сказали, що ідеальний колінвал. що за фігня???