Почалась історія з того, що купив тюнінговий бампер , але для вдосконалення дизайну вирішив зашпаклювати отвори для поворотів та галогенок . І от бампер був успішно зашпакльований і йшла робота над розміщенням поворотів у корпусах фар. Для того щоб при кожній заміні лампочок поворотів не знімати скло фар вирішено було використати світлодіоди. І панєслась... Спочатку були куплені беушні дворефлекторні Хелли (оскільки ще й хотілось змінити образ авто). Вказівники думав робити полосочками (з сукупності світлодіодів) під рефлекторами ближнього світла і для цього купив 24 супер'яскравих діодів з вузьким пучком променів. Доречі купував на радіоринку у Євгена, там і з'ясувалось, що він член ФВ Клубу (може, якби я тоді був членом клубу, то Євген зробив би знижку;-)). Вдома взяв ці всі діоди і мозгував як їх розмістити. Приставляв, приставляв і в результаті... Місце для вказівників я вибрав наступне: в кожній фарі є глуха поверхня зкраю рефлектора ближнього світла (ближче до крила). Ось ця дугоподібна поверхня і стала пацієнтом(згодом буде ампутована). Доречі ця дуга в однорефлекторних фарах широка, ось і більше простору для творчості. А в дворефлекторних вона вдвічі вужча. Але не все так просто. Із зміною місця довелось міняти світлодіоди на більшого діаметру і широконаправлені, які Євген привітно поміняв з доплатою . Діоди холоднобілого відтінку, тому в планах були ще жовті світлофільтри. На цьому етапі ще не здогадався взяти фотік, але я ж люблю читати чужі статті з фотками от і вирішив зробити фотозвіт (але якщо чесно, то так за..бує фоткати коли зосереджений на роботі). Далі було перенесено обриси дуги на папір і за цим ескізом вирізано з склотекстолітової плати (фольгована з двох сторін) ось такі основи для майбутніх вказівників, які ще й було розграфлено під отвори для ніжок світлодіодів . Далі було зроблено корпус з латунної полоски . Після того коли отвори в основах будуть готові, ці полоски будуть акуратно припаяні знизу по периметру до фольгованої склотекстолітової основи приблизно так . Корпус у вигляді стінки задуманий для відділення вказівників від рефлекторів ближнього світла. Отвори успішно було просверлено, а в отворах з обох сторін зроблені фаски щоб діоди не мали контакту з фольгою основи і все це діло було добре прошліфоване нульовкою . Готові конструкції трохи допасовувались на пролягання до скла фар, підрізались і фарбувались в чорний матовий колір з балончика (фарба термостійка, підчас роботи фара серйозно нагрівається:!: ). На готові пофорбовані і припасовані корпуса клеєлись діоди (клей - Момент). Діоди свідомо не хотів припаювати . З другої сторони на кожен діод вішались резистори по 470 Ом . Ще в процесі розробки до корпусів вказівників були приєднані алюмінєві смужки, які забезпечили кріплення вказівників до пластмасового корпусу фар . Жовтий фільтр вирізався прикладним методом по ескізу з паперу. Форма мала бути такою, щоб фільтр накривав зверху всі діоди і прилягав до латунної стінки. І от нарешті вказівники були прикріплені закльопками до корпусів фар . Далі була робота по вирізанню рефлектора, вказівники не повинні були заважати рефлекторам рухатись під час корекції ближнього світла . І от нарешті вказівники разом з рефлекторами . А ось і під склом . І на автомобілі . Бюджет: 10 діодів - 150грн; 10 резисторів - 2.5 грн.; латунна полоска - 5 грн.; фарба залишилась після фарбування рефлекторів, фільтр давно валявся, все інше з татової майстерні. Недоліки проекту: холоднобілий колір діодів разом з жовтим фільтром дав яскравозелений відтінок (підлягає допрацюванню); в яскраву погоду діоди слабенько видно (тепер розумію що треба було на кожен діод зробити мінірефлектор конусної форми як у тюнінговій діодній оптиці - теж буде допрацьовуватись); коли під'єднав вказівники помітив, що повороти блимають з більшою частотою (повішав більший опір у вигляді 2ох 21-ватних лампочок захованих під капотом і частота стала стандартною). Переваги: круто блимає в несонячний період, а особливо в темноті; перевага у світінні самих діодів, вони ніби засвічуються миттєво порівняно з лампами накалювання. І ще до переваг можу віднести те, що повністю задоволений зробленою роботою Буду вдячний за критику і поради щодо вдосконалення:mrgreen:
Відповідь: Світлодіодні вказівники поворотів Ще раз переконуюсь, що ти вмілий майстер! Молодець, тепер багатсько людей заходячи на наш сайт будуть тобі вдячні за ідею! І нам всім за сайт... З приводу критики є декілька запитань 1. Світодіоди добре видно збоку? 2. Чи можна поставити світодіоди в шахматному порядку? Для збільшення кількості? і відповідно збільшення світла.
Відповідь: Світлодіодні вказівники поворотів Дуже багато до того написав. Але повторювати дуже довго. :-( Шукай оранжеві особливо яскраві світлодіоди, вони набагато дешевші, ніж білі. І ціна у них 60-75 копійок. Або шукай багатокристалічні світлодіоди(у тебе такі й стоять по моєму), але такі діоди - рідкість. Ще не потрібно робити мінірефлектор конусної форми, якщо і покращать вони світло, то не більше 5%. Це все із за того, що то така конструкція самого світлодіода.
Відповідь: Світлодіодні вказівники поворотів моя думка діодів треба більше в сонячний день нічого не видно буде..
Відповідь: Світлодіодні вказівники поворотів Я його брав минулого року за 750 грн. Додано через 9 хвилин 1.якщо під прямим кутом, то не дуже добре, але для цього є повороти на крилах; 2.ідея хороша, для цього потрібні трошки тонші діоди, можна навіть з вузьким пучком світла і ще більшим свіловим потоком але це вже інший бюджет (один такий діод - 6 грн, а там таких треба буде штук 15-20 на кожну сторону). Буду напевно якось мутити міні рефлектори. Додано через 10 хвилин Я з тобою згідний Додано через 30 хвилин Тут я з тобою не згідний. Ти напевно звертав увагу на світлодіодні ліхтарики? Так от зараз з'явилось нове покоління, вони маюбть рефлектори під кожний діод і набагато яскравіше світять. Ось там і стоять широконаправлені діоди, я в мене саме такі.
Відповідь: Світлодіодні вказівники поворотів Якщо так, то да, потрібні. А про широконаправлені вже потім дочитав.
Відповідь: Світлодіодні вказівники поворотів Світлопотоку тобі потрібно добиватися кількістю світлодіодів. У самого зараз у голові блукають думки замініти задні блок - фари на світлодіодні(переробити штатні). Але така дувка у мене тількі с того, щоб розвантажити бортову сітку. Єкономити ресурси генератора. Але от поворотники міняти на світлодіодні мабуть не вийде, бо як ти і вказав, дуже часто вони блимають. То мені не подобається. От якщо б доробити ту схему... А ще можу доповнити, що зараз у мене в задніх блок-фарах замість накальних габарітів працюють саморобні світлодіодні лампочки. Кожна несе на собі 10 особливо яскравих світлодіодів. Світяь яскравіше, ніж накальні. В самий раз то 5-6 світлодіодів і не більше
Відповідь: Світлодіодні вказівники поворотів Проблему з частотою я вирішив, читай уважніше;-) Додано через 1 хвилину Ріспект!
Відповідь: Світлодіодні вказівники поворотів Мені твій способ не підходить, бо в мене основна задача - знизити потужність ламп. А добавляти до світлодіодних накальні - то не вписується у мою концепцію.
Відповідь: Світлодіодні вказівники поворотів А може ти знаєш спосіб, як зменшити частоту іншим способом???
Відповідь: Світлодіодні вказівники поворотів А якщо поставити опір (резистор номіналом як опір самої лампочки)? теоретично можна ж.
Відповідь: Світлодіодні вказівники поворотів Щось чув про переробку реле блимання. У самому реле потрібно щось змінити. Але таку інфу ще не нарив. :-(
Відповідь: Світлодіодні вказівники поворотів І практично також, я пробував, але опір (~10Вт бо потужнішого не мав) працював в режимі паяльника :grin: Додано через 2 хвилини Ти на правильному шляху
Відповідь: Світлодіодні вказівники поворотів Знайди хочаб 2х21Вт, тільки незнію який опір (ну тіпа такий як опір лампи 21Вт) :roll:
Відповідь: Світлодіодні вказівники поворотів Подивись світлодіоди на сайті http://led-opt.com.ua/, я там купив і зробив собі повторювачі поворотів та додатковій третій стоп. Якщо рахувати по світловій потужності - то лампа 21 Вт з КПД біля 2% видає 300-500 мВт білого світла. якщо стоіть фільтр червоний (оранжевий) то він пропускає менше 20% приблизно.Отже лампа відає 60 - 100 мВт відимого світла. світлодіоди мають КПД 8-12 %. один світлодіод RL80-UR544D-P4-55 відає 6-8 мВт світла. отже потрібно мінімум 10 світлодіодів, а ліпше 15 для коректної заміни лампи. Тобто для того щоб і в сонячну погоду було нормально видно.
Відповідь: Світлодіодні вказівники поворотів Що це за натяки? Я б з радістю, але як згадаю який це менінгіт і затрати часу, то шось не дуже хочеться. Вибачєй . Я от свої ніяк не можу почати переробляти - нема часу .
Відповідь: Світлодіодні вказівники поворотів Все приблизно так, як ти написав. У неділю трохи попрацював з паяльником. Були перероблені лампочки габаритні і стопів. Габарит зробив із одного 10 мм чотирьохкристального світлодіода з кутом світла 140 градусів. Лампа стопа була мною зроблена з 16 світлодіодів, чотири у центрі і 12 по радіусу цоколя з виступом за його периметр. Піздніше габарит буде перепаяний на 2-х контактний цоколь. І по колу до нього допаяється ще 12 світлодіодів на 2-ий контакт цоколя. І потім ті 12 світлодіодів будуть здубльовані на стоп сигнал. Тобто будуть спрацьовувавти 4 секціі стоп-синалу. Фото лампочки у стоп вивішу піздніше. Раніш була думка насвердлити під світлодіоди дірок у роззсіючувах задніх ліхтарів, а потім вирішив таки, що курочити свої ліхтарі я не буду. Тому й пішов по такомуй шляху. Додано через 1 годину 16 хвилин Ще пару слів, як паяв лампочки. 12 світлодіодів спаяно секціями по 3 світлодіода послідовно + розвантажувальний резистор 430Ом 0,25Вт. Ітого 4 секції. Середні 4 світлодіоди спаяни кожний з резистором. Буртіки у кожного світлодіода були спиляни надфілем.