Двигун AAZ (1,9ТД) - секрети процесу виставляння міток та заміни ременя генератора

Тема у розділі 'Двигун, підкапотний простір', створена користувачем jaszczur, 28 лют 2008.

  1. jaszczur

    jaszczur Active Member

    Авто:
    mk3 tdi 1z DIESEL POWER ;)
    myślę,że się przyda ;-)
    1.ustawienie z 1 śrubowym kołem zębatym pompy wtryskowej
    [​IMG]
    2.ustawienie z 3 śrubowym kołem żebatym pompy wtryskowej
    [​IMG]
    oraz wymiana automatycznego napinacza paska alternatora w mk3 1,9 tdi
    więc tak zestaw narzędzi potrzebnych do wymiany;
    -kombinerki,płaski klucz nr 13,klucze imbusowe,młotek,breszka [​IMG]

    [​IMG]

    na początek proponuję aby było więcej miejsca wyciągnąć obudowę filtra [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]



    aby ściągnąć pasek musimy użyć breszki w celu odciągnięcia ramienia napinacza,miejsce podłożenia breszki zaznaczone na fotce,proponuje aby na przedni pas podłożyć sobie kawałek szmaty aby nic nie uszkodzić i odciągamy ramię w kierunku zaznaczonym na fotce(do tej czynności przydała by się 2 osoba,gdyż trzeba użyć większej siły a my w tym czasie ściągamy pasek [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    po wykonaniu tej czynności bierzemy się za wykręcanie samego napinacza(kolejnośc wykręcania śrub) fotka [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    po wykręceniu śrub napinacza i jego mocowania do ramienia(środkowa śruba nr 1) ścigamy go z ramienia,i teraz tak u mnie wystąpił problem ze ściągnięciem więc poradziłem sobie tak:eek:dkręciłem płaskim kluczem(13) rolkę napinacza aby jej nie uszkodzić i w miejscu zaznaczonym na fotce [​IMG] podłożyłem breszkę i w nią uderzyłem młotkiem aby ściągnąć napinacz

    [​IMG]

    po jego ściągnięciu montujemy nowy napinacz przykręcając w 1 kolejności śrubę(środkową-mniejszy imbus),następnie 2 większe,reszta odwrotnie od zdemontowania
    czas lekkiej pracy ok 30 do 40 min
     
    • Подобається Подобається x 1

Поділитися цією сторінкою

а де твій аватар? :)